Inkluzivno obrazovanje i individualni obrazovni plan (IOP)

Program je prvenstveno namenjen nastavnicima, stručnim saradnicima i članovma uprave srednjih i osnovnih škola. Cilj programa je povećanje uključenosti i kvaliteta obrazovanja za sve učenike. Broj programa u  ZUOV katalogu za 2018/2019, 2019/2020. i 2020/2021. je 178. 

http://zuov-katalog.rs/index.php?action=page/catalog/view&id=1168

Organizator programa: Udruženje Grupa Most, Ugrinovački put 25. deo br.19.11080 Zemun, Srbija, Beograd, grupa.most@gmail.com, 0645550229, ,

Osoba za kontakt: Snežana Lazarević, sneza.lazarevic@gmail.com, 062756572, 0645550229,

Autori: Milena Jerotijević, diplomirani psiholog , Grupa MOST ; Snježana Mrše, dipl. psiholog i master mirovnih studija, Grupa MOST;

Realizatori: Milena Jerotijević, diplomirani psiholog , Grupa MOST ; Snježana Mrše, dipl. psiholog i master mirovnih studija, Grupa MOST; Vladica Tošić, Profesor razredne nastave, OŠ „Ratko Vukićević„ Niš ; Vesna Bogosavlјević, Profesor pedagogoje , Osnovna škola „Slobodan Sekulić„, Užice ; Vera Muždeka, Diplomirani hemičar , ; Valentina Zavišić, Diplomirani defektolog , Inicijativa za inkluziju VelikiMali ; Sonja Paripović, profesor razredne nastave , OŠ „Sonja Marinković„, Novi Sad ; Radmila Gošović, Profesor filizofije , Grupa MOST ; Nataša Milojević, Diplomirani psiholog , /; Milena Vasić, Diplomirani pedagog , OŠ ”Bata Bulić” Petrovac na Mlavi ; Milena Marinković, Profesor razredne nastave , OŠ „Branko Radičević„, Bujanovac ; Ljubica Jokić, profesor pedagogije i psihologije , OŠ „Milan Mijalković„ Jagodina ; Ljilјana Stojanović, Specijalista nastave matematike , Srednja tehnička škola Zaječar; Gordana Đigić, doktor psiholoških nauka , Filozofski fakultet u Nišu ; Dušanka Ćirović, školski psiholog-pedagog , OŠ „Milutin i Draginja Todorović„ Kragujevac ; Stamenka Sudar, Diplomirani psiholog , Srednja ekonomska škola Sombor; Dragica Miražić Nemet, diplomirani psiholog , OŠ „Sonja Marinković” Novi Sad; Borislava Maksimović, Diplomirani psiholog ;

Oblast: deca/učenici kojima je potrebna dodatna podrška u obrazovanju

Kompetencija: kompetencije za poučavanje i učenje

Prioritetna oblast: Metodika rada sa decom/učenicima kojima je potrebna dodatna obrazovna podrška (rad sa decom iz osetlјivih grupa, decom sa smetnjama u razvoju, migrantima…)

Opšti cilјevi: Povećanje uklјučenosti i kvaliteta obrazovanja za sve učenike. Osiguranje napredovanja i sprečavanje ispadanja učenika iz obrazovanja. Povećanje kompetencija nastavnika da prepozna i podstiče razvoj kapaciteta svih učenika uz uvažavanje različitosti.

Specifični cilјevi: Upoznavanje sa: – procedurom dolaženja do sveobuhvatnih podataka o učeniku i pisanja pedagoškog profila; – izradom plana individualizacije i IOP-a; – načinom i dinamikom praćenja i revizije IOP-a; – planiranjem časa u odelјenjima koja pohađaju i učenici kojima je potrebna dodatna podrška, na način koji obezbezbeđuje učešće svih; – osobenostima darovitih učenika i vrstama podrške koja im je potrebna u obrazovanju; – postupcima i veštinama upravlјanja školom i odelјenjem koje pohađaju deca iz osetlјivih grupa.

Cilјna grupa:

nastavnik razredne nastave
nastavnik predmetne nastave – osnovna škola
Nastavnik predmetne nastave – gimnazija
nastavnik opšteobrazovnih predmeta – srednja stručna škola
Nastavnik stručnih predmeta – srednja stručna škola
nastavnik u školi za obrazovanje učenika sa smetnjama u razvoju
nastavnik u školi za obrazovanje odraslih
nastavnik opšteobrazovnih predmeta u srednjoj umetničkoj školi (muzičke
baletske
likovne)
nastavnik stručnog predmeta u osnovnoj/srednjoj umetničkoj školi (muzičke
baletske
likovne)
nastavnik izbornih i fakultativnih predmeta
vaspitač u predškolskoj ustanovi
medicinska sestra – vaspitač
Vaspitač u domu učenika
stručni saradnik u predškolskoj ustanovi
stručni saradnik u školi
saradnik (pedagoški
andragoški asistent i pomoćni nastavnik)

Teme programa:

  1. dan1. Uvod i otvaranje2. Šta je inkluzivno obrazovanje 3. Kako identifikovati potrebe za podrškom u obrazovanju 4. Tehnika i izrade pedagoškog profila 5. Strategije rada sa darovitim učenicima
  2. dan1. Šta je individualni obrazovni plan 2. Planiranje podrške u obrazovanju 3. Koraci, postupci i izrada IOP-a i prikaz postupaka i tehnika za evaluaciju i reviziju IOP-a 4. Planiranje časa 5. Zatvaranje i evaluacija seminara

Broj učesnika: 30

Trajanje programa: dana 2, bodova: 16

Cena: 3.170 U cenu su uklјučeni putni troškovi, smeštaj i honorari za dve voditelјke obuke, svi doprinosi predviđeni zakonom i administrativni troškovi Organizacije.